Vattenkokare för finsmakare

Jag har en vattenkokare från OBHNordica i serien Chilli som jag tycker är riktigt snygg. Nu har jag däremot börjat se nya varianter i butikerna där du själv kan ställa in temperaturen. Varför skulle det vara nödvändigt, tänkte jag först men sedan har jag kommit på att det är hur smart som helst. Vattenkokaren från Royal som heter aquagrad går att ställa in från 30 grader till 100 grader. Det finns en varmhållningsfunktion som gör att vattnet hålls vid den bestämda temperaturen till dess att kannan töms. Den finns att få tag på i välsorterade teaffärer. Vad jag förstår ska olika typer av te ha olika temperatur på vattnet. Det är visserligen lite överkurs för mig även om jag tycker om att dricka te men jag kom på att den är hur smart som helst att ha till att göra gröt och välling till Pyret. Annars blir det så varmt att jag ändå måste låta vattnet svalna lite. Visst, micron fungerar ju också men med tanke på allt som skrivs om att innehållet från plasten i nappflaskorna fälls ut i vattnet när de värms i micron så känns denna vattenkokare som en bra idé. Philips har också en variant men den är inte lika flexibel när det gäller olika temepraturer.

Vattenkokare Aquagrad där du själv kan ställa in temperaturen på vattnet Vattenkokare från Philips där du själv kan ställa i temperaturen
Foto: sonafrance.fr                                                                          Foto: tretti.se



Kommentarer
Postat av: Emilia

2008-11-11 @ 09:10:18
URL: http://miliaz.blogg.se/
Postat av: Emilia

Var hittade du den? Vad kostar den?

Kram

2008-11-11 @ 09:12:01
URL: http://miliaz.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0