Atlantica Water Park Kos

 
Idag har vi hunnit njuta av hela anläggningen då vi började vid poolen, begav oss sedan ner till stranden och avslutade eftermiddagen vid vattenlandet. Vattenparken heter Atlantic Water Park och tillhör hotellet.
 
 
Precis som igår är vattenlandet helt klart vår favorit och idag har Pyret åkt mycket med sin nya kompis som kommer från Malmö.
 
 
 
Det finns en mindre del som är till för små barn men där hänger våra för att bli nedstänkta av den stora hinken som sitter i toppen och tippar ut allt vatten när den blvit full. Det är Lillebror som står med ryggen åt och händerna för ögonen. Han vill så gärna stå under vattnet men vågar inte riktigt.
 
 
I de blå banorna till höger tävlade vi hela familjen igår och idag körde jag och Lillebror den längst till vänster. Vi satt i en gemensam stor gummiring och när vi kom över puckeln flög vi upp i lyften innan vi landade och det var så kul att vi körde några gånger till. Det verkligen kittlade i magen.
 
 
Maken har utmanat mig och vill att vi i morgon ska köra den som jag kallar för toaletten (den i mitten på bilden nedan). Få se om jag vågar. Förr i tiden åkte jag allt när det gällde karuseller och liknande men idag blir jag åksjuk bara jag gungar med barnen i parken.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0