NAPOLYON BISTRO et BAR

 
Det är inte ofta jag och maken går ut och äter middag på tu man hand men i onsdags passade vi på då barnen var med svärmor på Åland. Vi testade en för oss ny restaurang i närheten av Sturegallerian som heter Napolyon.
 
 
 
Tyvärr har Lillebror smittat ner mig med en dunderförkylning och därför var jag inte på topp men jag försökte njuta så mycket det gick. Själva stället är ganska litet men supermysigt. Vår kypare var jättetrevlig och maten helt suverän. Jag har helt klart hittat en ny favoritrestaurang i Stockholm.
 
 
Jag brukar ofta ta två förrätter och en efterrätt istället för en huvudrätt när jag är ute och äter middag. Den här gången blev den en fantastisk rostad jordärtskockssoppa med ostronskivling. Den var så god att jag skulle kunna ha beställt in den ena tallriken efter den andra.
 
 
Efter det kom det in saltrostade rödbetor med pinjenötter, chevreost och torkade björnbär. Den var också jättegod men är enklare att själv kunna göra hemma än soppan och därmed kanske inte lika exotisk, Maken tog en bistroburgare med ekrökt cheddar, syltad rödlök, tryffelaioli och pommes vilket tydligen var väldigt smarrigt.
 
 
Till efterrätt tog jag en blandning av franska ostar med marmelad och knäcke. Kyparen berättade om alla ostar och tipsade speciellt om den längst till höger vilken är hans favorit. Jag måste säga att just den osten är en riktig fullträff. Ska skriva om den i ett eget inlägg men jag kan säga att jag och maken smaskade upp en stor bit av samma sort här hemma igår.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0