Jämtland

 
Jag tror att all smärta, att inte komma hemifrån på två månader, operation och tabletter har ställt till det lite både i kroppen och knoppen på mig. I måndags fick jag ett mindre sammanbrott och satt och grät hela kvällen och ville till varje pris åka upp till mina föräldrar som bor i Jämtland.
 
 
Maken är ledig några dagar till och jag bokade biljetter samma kväll och dagen efter åkte vi upp. Den här gången flög vi upp till Östersund och hyrde bil.
 
Det är skönt att vara här men snart är det dags att åka hem då maken börjar jobba. Han ska åka vasaloppet i februari och har hittat några bra spår här uppe så att han kan träna under tiden vi är här.
 
 
 
Igår var vi bara ute en liten stund och gick sedan över till grannen för att fika. Pyret fick smaka ett alldeles nyvärpt ägg som kokades åt henne. Härligt att barnen får se att äggen inte bara kommer från kartongen i affären. Då termometern i solen visade -29,8 grader och den i skuggan -31 var det annars bäst att hålla sig inne.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0