Plantera i zinkbaljor

 
I våras planterade jag och Lillebror frön för att odla tomater. De hade växt till sig ganska bra innan vi åkte upp till Jämtland och hade precis börjat blomma. Vi ville inte lämna dem hemma utan tog med dem och väl här uppe har jag insett att de behöver planteras om då krukorna börjar bli lite väl små.
 
 
På Dollarstore köpte jag två zinkbaljor för 70 kr styck som jag gjorde hål i för att vattnet ska kunna rinna ut. Jag vände baljorna upp och ner när jag gjorde hålen så att undersidan fortfarande blir slät. Sedan fyllde jag bara på med jord och satte i plantorna.
 
 
 
 
 
 
Nu har det kommit små gröna tomater men frågan är om de kommer att vara ätmogna innan vi åker hem. Annars får de helt enkelt åka med hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0