Smoothie med mango och spenat

 
På helgerna har jag svårt att prioritera att få i mig lunch. Barnen ser jag alltid till att de får i sig mat men det är värre med mig själv. Nu har jag kommit på att smoothie är ett toppensätt att snabbt få i sig någonting och den går att variera i all oändlighet.
 
I morse gjorde jag denna med bl.a. mango och spenat som jag tog med mig till jobbet som en extra frukost då jag äter frukost hemma redan 05.45 på morgonen. Den fina glasflaskan som jag har den i kommer från Lagerhaus.
 
Recept på mango och spenat smoothie
 
1 dl mandelmjölk
1 näve färsk babyspenat
2 dl frysta mangokuber
1 banan
saften från 1/2 apelsin
saften från 1/2 citron
 
Kör allt i en mixer eller med en stavmixer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0