Skridskor på Kottlasjön

 
Nu när temperaturen har stigit lite passade vi på att åka skridskor på Kottlasjön här på ön. Maken lyckades hitta våra långfärdsskridskor i förådet och jag måste säga att det är en ren fröljd att åka med dem jämfört med mina vanliga skridskor.
 
 
För många många år sedan åkte jag ganska mycket långfärdsskridskor och fick till slut till en riktigt bra teknik men den lyckades jag inte ta fram idag. Det får nog bli några turer till innan allt sitter där det ska. Däremot var det jättemysigt att ge sig ut på en riktig is igen istället för att åka runt på hockeyrinken som vi brukar.
 
 
Pyret tog sig runt för egen maskin men Lillebror fick hjälp genom att hålla i makens stavar. Det är i och för sig bra träning för balansen då isen periodvis var ganska dålig och han fick verkligen balansera för att inte trilla omkull.
 
 
Vi stannade utmed den plogade banan och tog en fika besående av varm choklad med marshmallows och hallongrottor som Lillebror bakade igår.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0