Austin Food Works

 
I veckan var jag ute på middag och hamnade på restaurangen Austin Food Works i närheten av Odenplan. Själva lokalen har jag varit i ett antal gånger då de tidigare huserat Stockholms Matvarufabrik som var en av favoriterna när jag bodde i Vasastan. Deras vitlöksfrästa räkor var sagolika och det var riktigt tråkigt när de stängde för ett antal år sedan.
 
 
När vi i veckan klev in genom samma dörr hamnade vi på Austin Food Works som serverar mat med influenser från södra USA. Jag hade verkligen inga förväntningar alls men stället har nu seglat upp som en av mina favoriter. Lokalerna är mysiga, personalen supertrevliga, drinkarna goda och maten helt suverän.
 
 
Alla de olika rätterna som vi beställde från menyn var helt fantastika. För min del blev det Crispy fried greek cheese, spicy honey salsa kissed by the Carolina reaper en Brisket´n lobster taco, chipotle, sour dough tortilla en Garlic butter fries och till efterrätt en Hot peanutbutter S´mOreos dipper, chocolate, marshmallows, oreo cookies.
 
 
Det var som att vara i mathimlen. Deras pommes med vitlök var fantastiskt goda men deras Mac´n cheese med fyra olika sorters ostar var bland det godaste jag har ätit (norpade åt mig lite av min kompis som var smart nog att beställa denna fantastiska rätt). Dessutom är priserna riktigt bra och jag längtar till dess jag ska hit igen. Då kommer det garanterat att beställas in en Mac´n cheese.
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Ser fantastiskt gott ut!
Fina glimtar du delar med dig av!

Svar: Tack snälla.
Jag

2016-05-13 @ 09:25:39
URL: http://kakansemlanoliven.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0