Avslutning

 
Suveränt väder idag igen. Vi började dagen med en avslutning av Pyrets friidrott. Det blev en mängd lekar där barnen tävlade mot föräldrarna. Givetvis stod barnen som vinnare, de ger verkligen allt när det behövs. Efterråt avslutade vi med fika i gräset och på vägen hem passade vi på att mata fåglarna och alla deras ungar.
 
 
Väl hemma igen var det dags att ta tag i utemöblerna. Jag har tidigare berättat att jag köpt svart färg för att måla om de fula bruna möblerna med. Tyvärr har vädret inte varit toppen för utomhusmålning tidigare men idag var det alltså dags. Jissus vad jobbigt det var. Efter nästan två timmar hade jag bara målat sittbänken en gång. Det är ruskigt pillrigt och tar en väldig tid. Jag kan nog vara glad om jag blir klar med alla möbler innan sommaren är slut.
 
 
På eftermiddagen var det dags för kalas hemma hos syrran. Hennes yngste son fyller nämligen 18 år idag. Pyret och Lillebror firade med att ta första doppet i poolen för året (23 grader är inte så illa) och när de började frysa gick de över till bubbelpoolen. De höll igång i över en timme och det är inte konstigt att Lillebror somnade i bilen på vägen hem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0