Ny kofta från Zara

 
Var kom den här hösten ifrån? Den slog ner som en blixt från en klarblå himmel och här i Stockholm har vi haft riktigt ruggigt väder i två dagar nu där det ösregnar och blixtrar. Visst kan det vara mysigt men då ska det vara helg så att vi kan sitta inomhus och mysa utan att behöva gå ut.
 
Jag har ganska snabbt också insett att Pyrets garderob behöver uppdateras. De tunna sommarkläderna värmer tyvärr inte speciellt mycket längre. Problemet är bara att hon är så smal att det blir ett problem att köpa tights i storlek 122 utan att de trillar av. Är det någon som har tips på tights som även är smala i midjan? Jag har redan provat H&M men de fick jag lämna tillbaka. Zara har jag också tittat på men de har inte fått in några ännu (de har bara några få sommarvarianter kvar).
 
 
En fin kofta fick jag i alla fall tag på hos Zara. Fungerar jättebra till både en finklänning och till vardags. Jag är verkligen förtjust i deras barnkläder och brukar titta in där titt som tätt med tanke på att det ligger nära jobbet. Ett tips är deras mjukisbyxor som jag köper till Pyret då de både är smala och makalöst mjuka.

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

How to kiss a frogs tights med en rosett på ena benet är smala. Sen brukar väl Mini Rodini rätt smala? Köpte ett par Molo till lilla N, sitter inte direkt som tights om man säger så... Kram

2014-09-22 @ 22:36:06
URL: http://www.hemmapaon.blogg.se
Postat av: Ida

Hej,
Linus, Linnea och Ellen har även den kroppsformen att standard längd/ bredd går inte ihop....men hos Polarn&Pyret finns både tights och jeans med justerbar midja (= gummiband + knapp)... De hör inte till de billigaste men har ett gott återförsäljningsvärde...;)
Ha det så bra!

Svar: Toppen, tack. Det får helt klart bli ett besök till Polarn&Pyret på lunchen i morgon. Hoppas att allt är bra med dig och familjen.
Jag

2014-09-24 @ 21:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0