En sjöborre

 
För några veckor sedan hade jag och min kompis A en heldag på stan och då blev det givetvis ett besök på R.O.O.M. I ett hörn stod en fantastisk Howardsoffa i blått tyg från Designers Guild. Jag blev alldeles kär men tyvärr svalnade mina känslor en aning när jag såg prislappen.
 
 
Däremot fick jag med mig en annan fin sak hem nämligen en sjöborre. När jag var i Australien på 90-talet blev jag helt fascinerad av de fina skalen som sjöborren har. På stränderna fanns det ett antal döda sjöborrar och skalen tog jag sedan hand om och tog med mig hem till Sverige. Jag var riktigt försiktig med dem men efter hand gick de sönder en efter en och nu har jag ingen kvar. Då är det lite säkrare med en variant i keramik.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0