Läderstövlar från NOVITA med extra smalt stövelskaft

 
Det brukar sägas att "en olycka kommer sällan ensam" och tyvärr måste jag hålla med om att det är sant.
 
För två helger sedan gick diskmaskinen sönder och vi var tvugna att köpa en ny. Samma vecka skulle maken lämna in bilen för att byta däck och fick då höra att sommardäcken är livsfarliga att köra på och att vinterdäcken inte är så mycket bättre (har haft dem båda alldeles för länge). Ja ha, då blir det till att köpa två omgångar däck.
 
Till råga på allt går båda mina skinnstövlar sönder och går inte att laga. Jamen grattis då!!!
 
Problemet är att jag har väldigt smala vader och normala stövlar ser ut som gummistövlar på mig. För det mesta får jag ner en hel näve mellan vaden och stöveln vilket inte ser speciellt snyggt ut. Därför fick jag nu lite halvpanik när jag skulle köpa nya stövlar. Ett utav de gamla paren lämnade jag in till en skomakare när jag precis köpt dem för att sy in skaftet vilket kostade lika mycket som själva stöveln. De andra paret är av ett spanskt märke där skaften är ganska små men jag hittar inte märket någonstan i Stockholm.
 
 
Nu har jag lyckats hitta ett nytt par med smalt stövelskaft på Scorett. De har flera olika modeller och märken som har tre olika skaftvidd (small, medium och large). Det är ju hur bra som helst. Nu vet jag var jag kan köpa mina stövlar i fortsättningen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0