Årets första cykeltur

 
Idag var det säsongspremiär för mig och min cykel. Det låter som om jag brukar cykla men för att vara ärlig var det faktiskt sex år sedan jag klev upp på sadeln senast. Det märktes på mina stackars däck som var platta som pannkakor och det var bara att traska ner till Statoil för att fylla på luft.
 
 
Där mötte jag upp en kompis och sedan trampade vi vidare till Hotell Foresta för att dricka vin och äta mat. Helt otroligt att jag fick både vin och god mat för inte mer än 360kr vilket dessutom inkluderade 50kr i dricks. Gällande cykelturen kände jag mig som en nybörjare. Jag hade inte ens koll på vilken sida av vägen jag skulle cykla och min kompis erkände att hon faktiskt slagit upp det på nätet för hon har lika dålig koll som jag. Vi kan väl lätt säga att vi inte är några vana cyklister.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0