Marängsmörkräm med hallonsmak

 
 
I söndags hade Lillebror 3-års kalas för fem barn från dagis. Han var laddad till tusen och gick hemma och berättade att detta skulle blir det bästa kalaset någonsin.
 
Då lillebror inte tycker om grädde skippade jag tårtorna och bjöd istället på glass och en mängd olika toppings. Det var chokladsås, mini geléhallon (från Lagerhaus), mini maränger, mini marshmallows, smarties och jordgubbar. Till det hade jag bakat kladdkakemuffins och toppat med en marängsmörkräm med hallonsmak.
 
Jag har gjort marängsmörkräm tidigare och det har verkligen gått åt pepparn och allt har skurit sig. Nu har jag hittat en fantastiskt recept hos Heavenly Cupcake som jag följde till punkt och pricka. Döm om min förvåning när jag trettio minuter innan gästerna skulle komma fick till en marängsmörkräm som var precis som den ska. Det kommer helt klart att bli min favoritfrosting då den går att smaksätta på en mängd olika sätt.
 
Kalaset gick som en dans och Lillebror var ruskigt nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0