Längdskidor

 
I påskas stod Pyret på ett par längdskidor för första gången och igår var det Lillebrors tur att försöka. Mormor och morfar har köpt ett par fräsiga skidor till honom och han var riktigt sugen på att testa dem. Vi tog fram skidor till hela familjen och begav oss ut på tomten. Det gick ovanligt bra för Lillebror och han lärde sig även att vända håll alldeles på egen hand.
 
 
Pyret körde på och det gick riktigt bra fram till dess att maken tyckte att hon skulle åka ner för den lilla backen in till mormor och morfars hus. Då ställde hon sig på toppen av backen och gallskrek. Som sagt, om hon inte klarar av det hon vill på första försöket blir hon vansinnig. Maken spännde blicken i mig och sade att det har hon fått från mig. Om jag ska vara ärlig kan det nog stämma då jag inte vill öva speciellt mycket utan vill kunna allt på en gång. Efter några vurpor i backen gick det riktigt bra och hom blev riktigt stolt över sig själv. Backen är bra träning då vi ska åka på skidsemester i januari och barnen kommer då att åka slalom för första gången.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0