Bästa utomhusblomman - Petunia

 
Min balkong får tyvärr inte den omvårdnad den förtjänar och tyvärr är det samma med blommorna på balkongen. Det blir lite så när vi är borta fyra veckor i streck för att ha semester men innan vi åker och när vi kommer hem vill jag ändå ha någonting fint i blomkrukorna.
 
Min lösning är att köpa olika typer av Petunior och jag lovar att de överlever det mesta. I somras när vi var iväg två veckor stod de i gassande sol när det var 26 grader i skuggan. De fick inte en droppe vatten under hela tiden och när vi kom hem såg de nästan ut som innan vi åkte. Det endas som jag gör när vi varit borta är att ta bort de vissna blommorna då det gör att de blommar ännu mer (och vattnar dem ordentligt förstås).
 
 
 
I år valde Pyret petunian som är lila och har vi kant och Lillebror valde den rosa. Jag lovar att det kommer att bli petunior på balkongen nästa år också. Vi satte dessutom några petuniafrön i våras och jag ser att några av plantorna snart kommer att blomma. Spännande, spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0