Nytt hos Tehuset Java

 
Jag har länge letat efter en springform som är lite mindre (den jag har idag är 24 cm) men inte hittat någon. Idag var det dags att åter igen baka en kladdkaka då ett syskonpar från dagis och deras pappa kom på fika och middag. Syskonparets favorit är just kladdkaka. Jag sprang därför runt på Lidingö Centrum för att försöka hitta en springform som är max 22 cm men det var verkligen lönlöst. När jag letade hamnade jag på Tehuset Java och blev glatt överraskad när jag insåg att de nu säljer saker för att göra specialtårtor och cup cakes. De säljer färger till sockerpasta, utstickare, cake pops pinnar, färgad cholad och massa annat bra att ha till just detta.
 
 
Jag hittade formar för att göra egna chokladdklubbor och då var jag ju även tvungen att köpa pinnar till. Dessa kommer jag att göra till barnens lördagsgodis nästa vecka. Sedan hittade jag även ett jättefint strössel som ser ut som järnek. Det kommer att passa toppenbra som dekoration till cup cakes i jul. Jag stod även och höll i en burk med rosa chokladknappar men det får jag ta nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Kolla på Järnia, tror dom har ett gäng olika formar. Kul att Java fått in lite bakgrejer.
Kram

2012-11-24 @ 21:16:59
URL: http://hemmapaon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0