Premiär för fritösen

Hemmagjord pommes

Hamburgare gjorda på Charolis kött
Foton: Privata

När snön öser ner utanför och vi ska ha kompisar på middag bestämmer jag och maken oss för att fritera på balkongen. Inte så smart kan tyckas men det är helt hopplöst att komma på vilken mat vi ska servera som passar både vuxna och barn. Vi kom på att hamburgare med hemmafriterade pommes kunde fungera. En av mataffärerna på ön hade extrapris på köttfärs gjord på charolais kött vilket är riktigt smarrigt och sedan köpte vi frysta pommes strips att fritera.

Till saken hör att jag och maken har en mängd elektriska hushållsapparater varav vissa aldrig har blivit använda. Detta är helt klart någonting som jag har ärvt av mina föräldrar. Det finns inte en kökspryl som de inte har. Fritösen fick jag av mina föräldrar för cirka 20 år sedan och jag skäms nästan över att säga att den aldrig blivit använd. Jag skyller på att vi bor i lägenhet och att jag inte vill använda den inomhus p.g.a oset. Då vi bor högst upp i vårt hus bestämde vi oss idag (igår med tanke på att klockan nu är 02.00) för att ställa ut fritösen på balkongen vilket fungerade perfekt.

Kompisarnas ena barn sa att det smakade precis som på McDonald´s. Jag får anta att det är ett gott betyg trots att jag själv inte gillar någon av hamburgerkedjorna. Någonting som jag i alla fall är helt övertygad om är att fritösen kommer att användas flitigt hemma hos oss framöver och då kommer det nog inte vara pommes som hamnar i oljan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0