Vitt vin och Pina Colada

George Breuer Sauvage Riesling vitt vin och Pina Colada mix

George Breuer Sauvage Riesling vitt vin och Pina Colada mix
Foto: Privata

På torsdagar är det Systemet dags på jobbet. Då är det alltid lunch på Burger King och sedan inhandlande av diverse ädla drycker som gäller. Idag hängde jag på lemmeltåget och fick tag på två vita viner och en Pina Colada mix. Det vita vinet George Breuer Sauvage Riesling blev tydlingen årets vita vin 2011 (enligt DN tror jag). Mixen köpte jag då jag älskar Pina Colada. Visst, det smakar inte lika gott när det är nollgradigt som när jag är på semester och det är runt 30 grader varmt men det går nog ner ändå.

Idag har vi familjen S här (minus barn) och vi kommer givetvis att spela Settlers lite senare på kvällen när barnen har gått och lagt sig. Lite lustigt att just nu sitter jag med datorn vid matbordet (vi har ätit klart) och de andra tre sitter med sina mobiler och spelar Wordfeud. Ja sisses, det är andra bullar nu när man umgås än vad det var förr i tiden.

Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0