Gott Nytt År!

Jaha, då är vi inne på ett nytt år igen. Det är inte klokt vad tiden går. Fördelen med att det går fort är att sommaren snart är här igen (jag är inte speciellt förtjust i vintern).

Nyårsafton blev en mycket lyckad tillställning hemma hos några kompisar här på ön. Vi brukar vara mellan 3 till 4 par som firar tillsammans. Vi delar upp maträtterna mellan oss och därför blir det en överraskning för alla gällande vad som kommer att serveras under kvällen. Maken och jag skulle göra förrätten denna gång och gjorde blinier med löjrom, crème fraiche, rödlök och gräslök. Det var helt ok men vi hade gjort så mycket smet att vi skulle kunna föda alla på hela Lidingö. Till varmrätt blev det fläskfilégryta med pressad potatis och sallad. Efterrätten var helt gudomlig. Det var en chokladpavlova med lemon curd grädde och färska bär. Det var bland det godaste jag någonsin ätit. Den var också sådär smarrigt seg i mitten, precis som jag gillar.

Festligheterna fortsatte långt in på natten och vi kom inte i säng förrän runt 03.00 tiden.

Nyårsdukningen

Lite snacks innan nyårsmiddagen

Blinier med löjrom, creme fraiche och rödlök

Chokladpavlova med lemoncurd grädde och färska bär

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0