Café Stora Skuggans Skafferi och 4H Gård

Idag skulle bli en slappardag och vi hade ingenting på agendan. Då ringde en kompis till mig och undrade om jag och Pyret ville hänga med henne och hennes dotter till en 4H gård som tydligen låg på Norra Djurgården i närheten av Universitetet. Då tjejerna är bästa kompisar och egentligen skulle vilja tillbringa varenda vaken tid tillsammans tackade vi givetvis ja och gav oss iväg. Vädret var kanon och barnen tyckte det var kul att titta på djuren. De har kaniner, hästar, får, kor, katter och grisar. Nästan vägg i vägg med 4H gården finns Café Stora Skuggans Skafferi. De har en mängd olika bakverk och maträtter att välja bland. För mig blev det en bakad potatis med en skagenröra gjord på stora smaskiga räkor. Min kompis tog en grillad macka med kyckling, pesto och mozarella. Båda barnen åt pannkakor med sylt och grädde.

Café Stora Skuggans Skafferi och 4H Gård

Café Stora Skuggans Skafferi och 4H Gård

Café Stora Skuggans Skafferi och 4H Gård

Café Stora Skuggans Skafferi och 4H Gård

Café Stora Skuggans Skafferi och 4H Gård

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0