Egen choklad

Tittade på "Efter Tio" på tv en morgon och såg att de gjorde egna chokladpraliner med hallontryffel. Jag kan inte säga att jag är någon chokladfantast men det såg så roligt ut att jag gärna skulle vilja testa. Om inte annat för att bjuda på. Det blir jul tillsammans med hela familjen i år och därför är det roligt att ha lite att pyssla med tillsammans. En jultradition som vi har är att några dagar innan julafton göra polkagrisar. Det är både roligt och gott. Jag lovar att visa lite bilder framöver. För att återgå till pralinerna har jag förstått att jag måste köpa formar i hårdplast som finns på Panduro eller någon internet site. Sedan behövs även en skrapa till att skrapa av överflödig choklad från formen. Recpeptet på hallontryffel finns på recept.nu

Chokladpraliner
Foto: Eget kollage med bilder från mumsigt.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0