Ett provdyk i poolen

 
Det har varit riktigt hett här idag och Lillebror och jag gick in och vilade strax innan lunch. När jag var yngre låg jag gärna och pressade i en solstol men nu är det inte riktigt lika roligt längre. Vi har hängt vid stranden hela dagen där vi har både badat och snorklat.
 
 
På eftermiddagen skulle vi gå upp till vattenparken och passerade då hotellets stora pool. Några dykinstruktörer hade lagt fram utrustning vid poolkanten och Pyret blev genast nyfiken och ville se om hon kunde få dyka.
 
 
En liten stund senare hade hon fått på sig all utrustning och tog en stor tur i poolen med en engelsktalande instruktör. Hon var så förtjust när hon väl kom upp igen att hon och maken bokade en dyktur ut på havet i morgon. 
 
 
Tyvärr får inte Lillebror dyka då man måste vara mist åtta år gammal och då jag redan har dykt i Australien blir det toppen om maken (som bara har dykt i pool tidigare) och Pyret får ge sig ut på ett eget äventyr.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0