Gott Nytt År!

Hoppas att ni har haft en riktigt bra start på det nya året. Igår hade vi en toppenkväll och det bästa nyårsfirandet någonsin. Alla var på toppenhumör och maten gudomlig.
 
 
 
Efter frukosten började jag göra en rödvinssås men den blev så besk att maken fick köpa en ny från NK när han ändå var inne i stan under förmiddagen. Till dukningen tog jag fram en ny vit duk som maken köpt med 50% rabatt hos Hemtex och dekorerade med sakerna som jag skrev om igår. Mitt på bordet satte jag också min favoritljusstake den stora Constella från Klong. Den är så otroligt fin och går att forma till allt möjligt.
 
 
Barnens dukning fick bli servetter i grönt och grått från Coop och servettringar som jag köpt i Australien. De fick äta från vårt vardagsporslin Swedish Grace.
 
 
 
De fick små hemgjorda pizzor till förrätt, oxfilé, korv och hasselbackspotatis till huvudrätt och chokladfondue på mjölkfri choklad till dessert.
 
 
 
Vi fick äta på servisen Amado från Villeroy & Boch där jag hade vita linneservetter med murgröna runt.
 
 
Till förrätt fick vi hummer, löjrom och stekta pilgrimsmusslor med en citronsås. Supergott och jättefräscht.
 
 
Huvudrätten som jag och maken gjorde var helstekt oxfilé med rödvinssås och en fantastisk potatisgratäng med chevré och svart tryffel (jag kommer lägga upp receptet i ett senare inlägg). Köttet blev perfekt rosa men på bilden ovan syns min bit och jag tog kanten då jag vill ha mitt kött lite mer stekt.
 
 
Efterrätten var underbar och bestod av choklad med kaffe och kaffelikör. Själv dricker jag inte kaffe men kaffesmaken här var jättegod. Jag ska försöka få receptet så att jag kan dela med mig till er.
 
Efter middagen lekte barnen och vi vuxna satte på Sonossystemet och var och en fick spela upp musik som vi tycker är bra men som vi skäms lite över att vi tycker om. Det blev många glada skratt när vi alla försökte lista ut vad det var som spelades. Sedan gick vi över till att spela de låtar som vi tycker är det bästa genom tiderna. Tur att grannarna inte var hemma då vi sjöng så taket nästan höll på att lyfta. Om barnen hade varit äldre hade de skämts riktigt ordentligt å våra vägnar.
 
 
Sedan gick vi ut på berget vid tolvslaget för att titta ut över Stockholm och norrort för att se alla fantastiska fyrverkerier. Jag kunde inte ha önskat mig en bättre nyårsafton och nu är det bara att njuta av att vi har ett helt nytt år som ligger framför oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0