Picknick i vardagsrummet

 
Maken var tvungen att jobba idag och planen för mig och barnen var att åka till simhallen. Tyvärr har Lillebror hostat hela natten och när jag tog tempen på honom låg han på gränsen att ha feber. Besöket till simhallen fick ställas in.
 
När barnen är hängiga och behöver muntras upp brukar jag göra i ordning picknick på en filt i vardagsrummet. De tycker att det är jättekul och lite busigt. Idag blev det lite fika på filten men annars brukar det bli riktig picknickmat.
 
Farmor är snäll och stannar hemma med Lillebror i morgon. Jag hoppas att det gör att han inte blir sämre och snart kan vara tillbaka på dagis. Det är klart att vi är hemma med barnen om de är sjuka men maken har mycket på jobbet just nu och när min grupp på jobbet delats är vi få och väldigt sårbara när någon är borta. Jag är väldigt medveten om att om jag är borta ökar arbetsbördan för mina kollegor och det känns inte speciellt bra.

Kommentarer
Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

mumms


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0