Odlingskrukor av tidningspapper

 
I lördags tog jag och Lillebror en tur till Blomsterlandet för att köpa frön och jord. Min plan är nämligen att vi ska så frön och få blommor att plantera ut på balkongen. Nu ska jag erkänna att jag inte har gröna fingrar och att vi i hela lägenheten faktiskt bara har en enda växt som inte ser speciellt pigg ut.
 
 
Idag har jag i alla fall ordnat odlingskrukor. Jag gjorde dem av tidningspapper som sedan går att sättas rakt ner i krukan där blommorna ska växa. Som mall använde jag en toalettrulle. Jag tog en remsa tidningspapper som jag lindade några varv runt toarullen. Låt rullen sticka upp en bit så att det blir lättare att få ut den när krukan är klar. Det som sticker ut i andra änden viks in mot mitten av rullen och sedan är krukan klar.
 
 
I veckan ska jag och barnen fylla krukorna med jord och sätta i frön. Sedan är det bara att hålla tummarna för att det kommer att gro och att det sedan växer och blir fina blommor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0