Stig-Helmer 72 år

Jag måste säga att jag inte hade den blekaste aning om att rollfiguren Stig-Helmer fyller 72 år idag. När jag kom till jobbet blev jag dock varse då det blev fikabröd till fikat för att fira just detta. Jag vet att det låter helt bananas men jag har en jobbarkompis som kan allt om Stig-Helmer och inte kan vara tillsammans med en tjej som inte tycker om filmen sällskapsresan. Han har även en SUNTRIP t-shirt som han aldrig har tvättat och den har garanterat många år på nacken. Orsaken till detta är att ett flertal av skådespelarna från filmen har signerat den och nu använder han den bara vid speciella tillfällen.
 
Bild: www.cdon.se
 
På eftermiddagen bjöd chefen på godis och japanmix vilket inte var helt fel med tanke på att det skulle bli en sen kväll idag igen. Jag ringde hem till Pyret vid åtta tiden på kvällen och det enda hon ville var att jag skulle komma hem. När jag berättade att jag måste jobba tyckte hon att hon kunde komma och hålla mig sällskap. Jag förstår inte hur vissa föräldrar kan koncentrera sig så mycket på karriären att det får alldeles för lite tid över till barnen. Jag har redan dåligt samvete och då har jag bara varit borta från dem i två kvällar. Jag får i alla fall träffa dem på morgonen innan jag går till jobbet. Efter en jobbdag på 12 timmar idag gick jag i alla fall hem och får ta nya tag i morgon.
 
Nu kommer maken att ha fullt upp på dagarna då Lillebror är sjuk igen. De ringde mig från dagis idag och svärmor var snäll och åkte och hämtade barnen. På kvällen hade han 38,8 graders feber. Stackare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0