Rosé

 
 
I september åker vi ner till Österrike för att vandra och när längtan blir allt för svår lugnar vi ner oss med någonting "Österrikiskt". Idag fick det bli en flaska rosé från detta härliga land. Bredvid jobbet ligger det ett jättefint Systembolag och dessutom jobbar en före detta kollega till mig där. Jag får alltid en massa toppentips av henne och denna gång blev det ett jättegott rosévin. Det heter Domaene Goblesburg och passar bra som sällskapsvin, till sallader, eller till fiskrätter och enklare kycklingrätter. Vinet är torrt och enligt Systembolaget smakar det bärigt, mycket friskt med inslag av hallon, smultron, passionsfrukt, blodapelsin och örter. Tyvärr är jag inte någon vinkännare och säger därför kort och gott att det smakar mycket bra.

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Men vilken vinkännare jag är. Det var ju det vinet vi drack hemma hos oss förra helgen. Kram

2012-07-08 @ 08:57:57
URL: http://Hemmapaon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0