Frozen cheesecake

En av mina stora passioner i livet är god mat som jag både älskar att äta och laga. Mina favoriter är förrätter och efterrätter. Ibland när jag går på restaurang kan jag skippa huvudrätten och istället beställa flera förrätter och efterrätter. Ikväll hade vi vänner på middag och vi satt sex vuxna och två barn i köket. Det hade vi bara kunnat drömma om innan vi gjorde om. Till efterrätt idag gjorde jag en kanonenkel och snabb cheesecake som är supergod. Tyvärr är inte bilden speciellt bra men gästerna går i god för att den är supersmarrig. En av gästerna tog tre bitar vilket borde betyda att den är mer än god. Jag brukar servera olika frukter till och idag blev det hallon.

Frozen Cheesecake

Foto: Privat

Recept:

200g philadelphiaost
3 ägg
2 dl socker
1 tsk vanillinsocker
1 nypa salt
3 dl grädde
6 st digestivekex

Separera gulorna från vitorna Ta fram en bunke och blanda med elvisp ihop ost, socker, salt, vanillinsocker och äggulorna. Vispa grädden i en separat bunke. I en tredje bunke ska vitorna vispas ganska hårt. Ha sedan i grädden och vitorna i den första smeten. Smörj en form. Smula sönder hälften av kexen och lägg i formen. Häll på smeten och smula över resten av kexen. Låt stå i frysen minst 4-5 timmar innan servering.

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Tina på Peppar och Vanilj

Den ser faktiskt god ut på bilden också, men jag förstår vad du menar. Vissa saker och stämningar går bara inte att få till på bild...nu är man ju ingen proffsfotograf precis, men ibland blir jag så besviken på bilderna jag tar...inte alls så fina som verkligheten ju ;)



K R A M // T i n a

2009-02-23 @ 11:44:02
URL: http://www.pepparochvanilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0