Hallberg-Rassy 42

 
För många många år sedan var det segling som gällde för min del under både semestern och på helgerna. Då var det en Scanmar 345 jag seglade med men den stora favoriten var de fina Swan båtarna. Lite senare började jag spana in de fina Hallberg-Rassy båtarna och de är även idag mina absoluta favoriter.
 
 
Därför var det extra kul att vi igår blev bjudna till vänner på en grillmiddag ombord på deras Hallberg-Rassy 42:a. Vilken fantastisk segelbåt det är. Hur stor och tjusig som helst och den är som en mindre sommarstuga.
 
 
Barnen lekte som bara den och vi vuxna sippade rosévin innan grillmiddagen dukades upp. Det suger lite i segeltarmen men oj vad mycket jobb det är att ha båt. Det är verkligen ingenting som vi har tid med.
 

Men att få komma ut och få lite segelbåt under fotsulorna är inte helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0