Påskpresenter

 
Innan påskafton gick Lillebror omkring och sa att han minsann förstod att det är jag som är påskharen och att det är jag som köper alla presenter. Jag nekade förstås men har stod på sig.
 
 
Dagen innan påskafton stannade jag uppe efter det att barnen lagt sig och började gömma deras presenter. Deras högsta önskan från haren har varit pokémon kort vilket är hysteriskt populärt här hemma. Klart att haren hade fixat det och bästa pris hittade jag på Webbhallen.
 
 
 
Det blev även lite kläder och var sin påse med godis och flygande kycklingar. Man stoppar in pekfingret i huvudet, drar i fötterna och så flyger kycklingen iväg. Riktigt kul måste jag säga. Jag ordnade en karta så att de visste var de skulle leta. Lillebror sa inte ett ljud om att det var jag som var haren utan gick stolt omkring och visade mig var haren hade gömt presenterna. Verkar som om han tror på påskharen trots allt.
 
Senare på kvällen fick barnen så många påskägg från familj och vänner att det kommer räcka många lördagar framöver.
 
 
 
Till de vuxna köpte jag presenter från Tehuset Java. Jag älskar deras sortiment och de slår in allt i så fina cellofanpåsar. Hjärtkoppen köpte jag till en 12-årig tedrickare och den uppskattades verkligen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0