Tomater på G

 
Lillebror och jag planterade tomater i april som jag trodde att vi skulle kunna äta redan i juli. När vi åkte till landet i Jämtland i mitten av juli hade plantorna blivit någon decimeter höga och de små krukorna fick åkta med upp i bilen.
 
 
Jag har tidigare visat de fina zinkbaljorna som jag planterade om plantorna i när vi var uppe i Jämtlad och jag trodde i min enfald att de skulle bli röda och mogna på några veckor där uppe men icke. Det var bara att ta med hela härligheten med zinkbaljor och allt hem i bilen igen och dessutom med en övernattning i Sundsvall. Vi kan i alla fall säga att vi har väldigt beresta tomater här på balkongen.
 
 
I veckan hittade Lillebror två röda tomater på buskarna och nu har vi ett antal som pendlar mellan orange och rött vilket gör att vi förhoppningsvis kan äta fler senare i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0