Stackars Lillebror (varning för blodig bild)

 
I fredags ringde skolan mig på jobbet och sedan maken. Lillebror hade sprungit in i en kantig järnstolpe som står på skolgården och fått ett ordentligt jack i pannan och behövde åka till sjukhus.
 
Jag släppte allt jag höll på med och åkte mot skolan samtidigt som maken gjorde det samma. Jag ville inte att vi skulle behöva sitta på akuten i flera timmar med en ledsen Lillebror och därför ringde jag vårdcentralen här på ön där vi har vår läkare.
 
De var toppen och sa åt oss att komma in så skulle de antingen kunna tejpa, limma eller sy. Lillebror är en riktig kämpe och när vi kom insåg de på en gång att jacket var för stort och för djupt och måste sys. Att få bedövning var ingen höjdare men jag förstår att det gjorde rejält ont. Han skrek så jag tror att hela ön hörde men sedan lugnade han ner sig och när läkaren började sy kände han ingenting.
 
Efter det har han inte klagat en enda gång och på fredag ska stygnen tas bort. Jag ska dessutom prata med skolan om att de måste sätta någonting runt stolparna så att detta inte händer någon annan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Ajajaj va ont! hoppas de läker fint!

Svar: tack
Jag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0