Jag och Pyret

 
Efter att ha varit sjuk i några dagar var Lillebror äntligen tillräckligt frisk för att gå till skolan idag. Han följde även med en kompis hem efterråt och då maken jobbade sent fick jag och Pyret en eftermiddag/kväll på egen hand.
 
Vi började med att gå till konditoriet för att köpa smask som vi sedan åt hemma och sköljde ner med lemonad.
 
Sedan hängde vi tillsammans i hennes rum och hon läste ett kapitel ur boken Gyllene Skålen Drakens dom av Peter Gotthardt som vi lånat på biblioteket. Riktigt mysigt att bara hänga tillsammans på hennes rum och jag var inte det minsta sugen på att vara förälder och börja laga middag.
 
Jag frågade på skoj om hon kunde gå ut i köket och fixa middagen men då upplyste hon mig att hon minsann inte har den blekaste aning om hur man gör och att jag måste ta mitt ansvar som förälder och se till att hon får mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0