Ett gammalt hockeyspel

 
När vi åkte hit i lördags stannade vi till vid Birsta i Sundsvall för att köpa vinterkläder till barnen på XXL. Inne i butiken hittade de ett hockeyspel som de blev väldigt intresserade av och då kom jag på att det fanns ett sådant hemma när jag var liten.
 
 
 
Väl här frågade jag pappa och han hittade det i ett av uthusen de har på tomten. Efter att ha torkat av det är det nästan som nytt och Lillebror har spelat några matcher mot maken varje dag. Ibland bestämmer sig Lillebror för att vissa spelare får matchstraff och då plockar han helt enkelt av dem från spelet.
 
Vilken tur att både mina föräldrar och svärmor har sparat en mängd leksaker och spel sedan jag och maken var små. Det är så roligt att våra barn kan använda dem precis som vi en gång gjorde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0