Brasserie Godot

 
Igår var det dags för en middag med en kompis. Han bokade bord på Brasserie Godot på Östermalm och när jag gick in och läste menyn (gör alltid det innan för att kunna få längta lite) fick jag lite panik.
 
Det var sniglar, gåslever och råbiff vilket inte riktigt är min grej. Men jag behövde inte oroa mig för väl på plats hittade jag en hel del smarrigt.
 
 
Det blev chévre chaud till förrätt.
 
 
Lättrökt röding med Karl-johansvamp, löjrom, kålrot och pressad potatis till huvudrätt.
 
 
Sedan avslutade vi med fantastiska churros med vaniljglass och chokladsås.
 
 
De små flaskorna som vårt vin serverades i var verkligen supersöta.
 
När vi sitter där och äter blir det full fart utanför med polisbilar och blåljus. Helt plötsligt är det poliser med hjälmar på gatan och vi fattar ingenting. Förra gången vi var på Prinsen och åt exploderade det i närheten så vi började undra varför det blir så här när vi träffas.
 
Den här gången var det tydligen bråk vi en U21 match på stadion och bråkstakarna hade börjat ta sig ner mot Östermalm.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

ser jätte gott ut! (:

2016-10-13 @ 14:19:12
URL: http://lillglimt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0