Lussefika

 
Det är inte klokt vad svårt det är att sova på natten när man har värk. Igår somnade jag strax efter halv tre på morgonen men då hade jag i och för sig fruktansvärt ont.
 
 
Idag har det varit bättre och på eftermiddagen tog jag mig upp ur sängen och ut i vardagsrummet. Där bjöds det på nybakade lussebullar, saft och glögg. Tyvärr blir det igen glögg till mig då jag äter starka mediciner och då är det inte tillåtet och därför blev det saft till mig precis som till barnen.
 
Jag blev bjuden på två varianter av lussebullar och jag måste säga att de vanliga med två russin och ingen fyllning i inte riktigt går hem hos mig. De blir mycket torrare jämfört med de andra fyllda med smör, mandelmassa och vaniljpulver. Lillebror och jag klämde flera på raken av den varianten.
 
Maken har under dagen burit upp lådorna med julpyssel så det kommer nog att bli en bra första advent i morgon även om det kommer att bli lite mer annorlunda än vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0