Hyacintvas

 
Hyacinter tycker jag verkligen tillhör julen men då jag inte tål deras doft (är allergisk) har jag aldrig kunnat köpa några för att ha hemma. Mina föräldrar har inte heller haft några då vi brukar fira våra jular hos dem i Jämtland.
 
I år kommer vi att fira hemma och jag har gett mig den på att det måste finnas några som inte doftar så fasligt starkt. Det är ju som med liljorna. Så fort jag är i närheten av dem nyser jag nästan ihjäl mig men nu har de tagit fram doftfria varianter och det borde man ju kunna göra med hyacinter också.
 
 
Enligt en kille på Blomsterlandet doftar den blå hyacinten mest och den rosa och vita minst. Detta gäller säkert inte för alla varianter men tydligen för de som de har i affären här på ön.
 
Blomsterlandet säljer också fina hyacintvaser för 39.90 kr styck vilket jag tycker är ett kap. Nu står det en vit och en rosa hyacint här hemma och vi får se om de flyttar vidare när de slagit ut eller om de får stanna.
 
I morgon har jag tid hos läkaren då min magnetröntgen visade ett stort diskbråck på vänster sida och att även någonting har lossnat. Det sista låter inte helt ok så jag ska fråga mer om det i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0