Snabba pizzabullar

 
Idag har det varit full rulle och en av sakerna på agendan har varit att åka och bada tillsammans med en klasskompis till Pyret och hans mamma. Då vi stack iväg precis eftet Pyrets träning vid lunch isåg jag att vi alla behövde någonting i magen på plats i badhuset.
 
 
Därför bakade jag snabba pizzabullar och den enklaste kladdkakan till efterrätt. För att göra pizzabullarna behövs:
 
Ett paket färdig utkavlad pizzadeg.
Färdig pizzasås
Riven ost
Skinka
 
Jag sätter ugnen på 200 grader och rullar ut pizzadegen. Skär skinkan i mindre bitar. Bred ut pizzasåsen på degen och strö över skinka och ost. Rulla ihop från långsidan (som en rulltårta) och skär i ca 2 cm breda skivor. Lägg dessa på bakplåtspapper på plåten och stoppa in i ugnen i ca 9 minuter till dess de har fått färg.
 
 
Då jag denna gång använde en färdig pizzadeg som var riktigt stor delade jag den på två innan jag rullade den. Annars hade bitarna blivit alldeles för stora. Dessutom hade jag på riven grevéost som fyllning som ger lite extra smak.
 
 
Supersmarriga att ta med på picknicken i sommar eller i barnens utflyktslåda om de ska iväg med dagis och skola.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0