Mjuka saltlakritskolor

 
Det där med favoritgodisar går lite upp och ner för min del och just nu är jag extra förtjust i mjuka saltlakritskolor. Jag blev därför lite extra glad när jag i söndags på Skansen hittade dessa från Ryfors Konfektyr i en av bodarna som sålde godis. Den ligger som nummer två på min topplista så jag köpte hem några stycken och nu har jag bara en kvar som ligger och ropar mitt namn i godislådan. Den kommer helt klart att slinka ner innan kvällen är slut.
 
Nummer ett på min lista är saltlakritskolan från Pärlans Konfektyr. Tjejerna kokar kolan i en kopparkittel samtidigt som de lyssnar på jazz och har på sig kläder från 40-talet. Riktigt coolt om ni frågar mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0