Lo Scudetto på Östermalm

 
Efter jobbet igår gick jag och en kompis iväg till Nordic Wellness för att köra ett löppass på löpbandet. Sedan blev det middag på Lo Scudetto. Jag har aldrig varit där men maten och personalen var super. Till varmrätt åt jag en Fiori di pasta gratinati (gratinerad pasta fylld med höstsvamp, ricotta, tryffelolja och pumpakärnor) som var jättegod.
 
Efterråt tog jag glass och min kompis tog en varm chokladfondant med nougatkärna som tydligen var hur god som helst. Vi var nästan ensamma på stället då det är sportlov här hemma och många har lämnat stan och vi satt kvar till dess de stängde.
 
Istället för att åka hem sov jag i stan och det var riktigt mysigt att promenera till jobbet trots att vädret i morse tyvärr inte var det bästa. På vägen köpte jag en macka på Vete-katten och en juice på Åhléns (de ligger bredvid varandra i Åhléns vid plattan) bestående av rödbetor, citron, apelsin och ingefära.
 
Nu blir det en kopp varmt te innan sängläggning. Jag har fått jätteont i halsen igen (vilket jag får efter varenda löppass) vilket är riktigt konstigt. Det slår aldrig fel och samma sak händer varje gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0