Det ena kalaset efter det andra

 
Det är inte klokt vad många barnkalas det blir med två barn. I Pyrets klass har det blivit så att alla barn bjuder in alla i klassen till kalas vilket gör att det blir ungefär 21 kalas på ett år. Ibland är det några som har kalas tillsammans men oftast är det ett barn i taget.
 
 
Jag tycker det är jättekul att alla blir bjudna istället för att dela på pojkar och flickor men det blir många kalas och många presenter. Dessutom har Lillebror en hel del kalas som han går på. Den här helgen var Pyret på kalas i lördags och Lillebror i söndags.
 
 
Nu börjar jag få slut på idéer när det gäller presenter. Vår lilla leksaksbutik här på ön har vi dammsugit på presenter genom årens lopp och nu när Pyret och hennes kompisar börjar bli äldre är det svårare att hitta på någonting. På senare tid har vi handlat på bokhandeln och i lördags var det dags för Pyrets bästa kompisar att ha ett gemensamt kalas. Till den en tjejen köpte jag en bok med en mängd spel i pappersform som bl.a. innehåller min favorit från när jag var liten nämligen sänka skepp.
 
Den andra tjejen fick en målarbok men då den är gjord med pixlar ska hon använda den som mall för att göra pärlplattor vilket är hennes passion för tillfället. Sedan köpte jag även en stor burk med suddigum som jag delade på två.
 
Mission accomplished även denna gång. Nu får jag hoppas att det tar någon vecka eller två innan det är dags igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0