Brunch på The crooked leg

 
Vilket uselt väder vi har här i Stockholm. Snöblandat regn och några plusgrader ute är inte speciellt trevligt och därför styrde jag och en kompis våra steg till Mall of Scandinavia på förmiddagen idag. Det är verkligen toppen att vara i en helt annan värld och glömma rusket utanför.
 
 
När det blev dags för lunch tog vi pendeln tillbaka till stan och åt brunch på The crooked leg. Jag tycker det är svårt att hitta bra brunchställen i stan men det här är riktigt bra. Först blev det kallskuret och rökta räkor som jag doppade i en fantastisk kimchi aioli.
 
 
Sedan blev det varm mat och de hade dukat upp med äggröra, bacon, majskolvar, amerikanska pannkakor, revbenspjäll, heta kycklingvingar, klyftpotatis och mycket mer.
 
 
Till dessert blev det chèvre som de värmt och sedan låtit svalna. Den var jättegod och jag ringlade rikligt med honung över. Dessertbordet var också toppen, men vi var så mätta att vi knappt orkade äta mer. Det fanns bl.a. flera olika typer av cheescake, munkar, godis, chokladpannacotta och brownies.
 
 
Jag åt så mycket att jag till och med fick håll i sidan när vi tog en sväng genom stan till tunnelbanan när vi skulle hem.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Veronica Wallgren

Åh vad gott :)

Svar: Verkligen supersmarrigt
Jag

2016-03-05 @ 21:01:43
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0