Inbakade flätor

 
Efter en sjukt stressig dag på jobbet var jag sen när jag skulle hämta barnen från skola och dagis. När jag väl sitter på bussen och den ska upp på Lidingöbron tar det tvärstopp. Det står en polismotorcykel och stoppar trafiken och jag ser flertalet polismotorcyklar som kommer i riktning från stan.
 
Det börjar verkligen koka i bussen då det är otroligt varmt och efter en ganska lång stund kommer kommer en bilkortege med poliser och ett antal svarta bilar där olika ministrar från Iran sitter. De ska tydligen ut till Irans ambassad på Lidingö.
 
Jag höll på att svettas ihjäl när jag väl kom fram och var nu så trött att jag inte orkade laga mat. Därför gick barnen och jag på restaurang i närheten istället. Mysigt att göra någonting annorlunda en vanlig onsdag.
 
 
Väl hemma ville Pyret att jag skulle testa att fläta hennes hår då de har Crazy Hair Day i skolan på fredag. Tyvärr har Pyret tunt hår och inte så långt. Då jag aldrig har gjort en inbakad fläta förut måste jag säga att det gick riktigt bra. Nu ska jag bara ut och leta genomskinliga hårsnoddar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0