Publico

 
Jag måste verkligen rekommendera en restaurang i Stockholm som jag besökte i början av december. Den heter Publico och serverar mat med influenser från Peru och Mexico och meningen är att man ska beställa in smårätter att dela på. Smakerna var verkligen fantastiska och jag skulle kunna äta hur mycket som helst.
 
 
 
Vi provade Quesadillas Espanõl som är en soft taco med manchego, pimento, persilja och spiskummin. Det blev även krispig taco med kungskrabba och Tamales De Cerdo med ibérico, polenta, lime och koriander. Till maten drack vi ett jättegott vitt vin som heter Weissenkirchen Riesling Smaragd.
 
 
Jag avslutade middagen med smarriga churros och sedan tog vi oss vidare in i lokalen där det spelas musik av en DJ under kvällen. Tyvärr är det så att det är olika sittningar under kvällen vilket gör att bordet måste lämnas vidare till andra gäster men då det går att fortsätta i rummet bredvid matsalen tycker jag att det är helt ok.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Nilsson

Åh vad gott det där verkar! :)

2016-01-04 @ 10:17:28
URL: http://josefinnnilsson.blogg.se/
Postat av: Annsoh

fina bilder! vad gott :) vad händer idag :)?

2016-01-04 @ 10:47:49
URL: http://annsoh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0