Myskväll

 
Nu har barnen haft sista dagen på fritids och maken sista jobbdagen för det här året. Det var en skön känsla som lade sig över hemmet när maken kom hem ikväll och vi gick genast in i semester mood.
 
Efter middagen tog jag fram kakor och saft samtidigt som maken ordnade glögg. Då vi inte har någon öppen spis slog maken på tv:n och tog via Netflix fram en sprakande brasa på skärmen vilket faktiskt är riktigt mysigt. Jag satte fast ljusen i granen vilket i år var en riktigt bra upplevelse. I vanliga fall brukar vi använda stora ljus (tror att de är gamla och kommer från mina föräldrar från början) vilket är ett riktigt elände. Sladden mellan ljusen är ganska kort och det är hopplöst att få ljusen rätt fördelade i granen.
 
I år körde vi på lite nya banor. Maken åkte till Clas Ohlson på vägen hem från jobbet och köpte en 12 meter lång ljusslinga med LED-lampor från north LIGHT för 99.90 kr. Snacka om bästa grejen ever och ett plus är att den fakiskt också går att använda utomhus. Nu tog det några minuter att sätta i belysningen istället för normala 30 minuter eller liknande. Dessutom blev det jättebra. Jag får visa mer i morgon för nu är det för mörkt för att fotografera.
 
Barnen satte sedan igång att dekorera granen och innan jag ens hade tagit upp kameran för att få några bilder på dem var granen klar. De har helt plötsligt blivit så stora att de klara det helt själva och inte en enda julgranskula gick i kras. Tur att Pyret var snabb med videokameran och fick med en snutt när Lillebror med hjälp av maken satte guldstjärnan på julgranens topp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0