Julafton

 
Vi brukar fira julafton hos mina föräldrar i Jämtland men i år blev det inte så utan mina föräldrar var tyvärr kvar hemma och jag, maken, barnen och svärmor firade hemma hos min syster med familj men det blev en riktigt härlig dag ändå.
 
 
Som vanligt var min syster den perfekta värdinnan och hade fixat julfint hemma. Till Kalle Anka fick vi två olika sorters pepparkakor, tre olika sorters ostar och skivade päron. Sedan körde vi julbord i knytisstil där vi alla tagit med lite olika saker. I äkta syrranstil tog hon sedan fram tre smarriga efterrätter och en av dem ska jag ta och visa i ett eget inlägg, ska bara fråga syrran om receptet först.
 
Efter maten kom tomten på besök och Lillebror visste inte vad han skulle ta sig till. Han hade tjatat om tomten sedan vi satte oss ner för att äta middag men när han väl kom stod Lillebror och gömde sig en stund innan han vågade visa sig.
 
 
När tomten delat ut några paket åkte han vidare med sina renar och Pyret tog över som tomtenissa. Enligt barnen vad detta den bästa tomten någonsin och han hade tydligen stenkoll på precis allt de hade önskat sig. Förra året tyckte nämligen Pyret att tomten inte var riktigt påläst gällande hennes önskelista.
 
Vi hade en riktigt bra julafton och tack alla inblandade för att ni gjorde den så bra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0