München

 
När vi åkte från Zell am See i Österrike tog vi oss till München där vi spenderade natten. Vi bodde på ett riktigt bra hotell vid centralstationen men området där omkring var inte jätteroligt direkt.
 
 
Däremot var det inte långt att gå för att komma ner till Münchens gamla kvarter och det var jättefint. Vi börjde vid Karlsplatz där barnen svalkade sig i fontänerna och sedan gick vi ner mot Marienplatz.
 
 
 
På väg dit gick vi in i en fantastiskt vacker kyrka och Pyret blev alldeles betagen. Hon hade kunnat vara där hela dagen och bara beundrat utsmyckningen.
 
 
Väl vid Marienplatz åkte vi upp i tornet för att titta ut över hela München men jag måste säga att det var sådär. Det fanns inte så jättemycket att se och det var väldigt trångt på toppen.
 
I övrigt är det är en mysig stad och jag vill helt klart komma tillbaka igen och då kanske stanna två nätter för att hinna se lite mer.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Fina bilder! Ser ut som en stad man kanske skulle ta och besöka någon gång!☺

Svar: Tack. Tycker helt klart att det är ett bra resmål. Vill bara läsa på lite mer om staden innan jag åker nästa gång.
Jag

2016-08-20 @ 08:37:37
URL: http://stellaefoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0