Grossvenediger Kletterpark

 
Just nu ligger jag i en hotellsäng i Munchen men jag har en hel del kvar att visa från Österrike.
 
 
 
I fredags regnade det på förmiddagen men då det var vår sista dag i Matrei in Osttirol ville vi inte stanna inne utan gjorde några ärenden nere i byn innan vi åkte till Ströden.
 
 
 
Vi visste att det skulle regna till runt två på eftermiddagen så vi tog på oss regnkläderna för att gå till Stoanalm där vi åt lunch och väntade på att det skulle sluta regna. Under tiden blev vi bjudna på musik från ägaren vilket var kul.
 
 
När vi ätit klart var det fortfarande mulet men det regnade inte längre. Vi gick då till klätterparken som ligger bredvid och ungarna blev som tokiga. Det formligen lös av lycka i deras ansikten och maken gick på de högre höjderna med Pyret (de körde till och med de svarta banorna väldigt högt upp i trädtopparna) och jag följde Lillebror som höll till på lite lägre höjder.
 
 
 
För att göra vissa banor måste man vara 8 år så när vi kommer tillbaka om två år har jag lovat att han ska få köra samma bana som Pyret nu gjorde.
 
 
 
Pyret var fullständigt orädd och vissa banor var fruktansvärt höga och vissa transporter gick väldigt fort.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0