Dagens vandring

 
Vid tiotiden idag slutade det äntligen att regna. Vi ville inte sitta inne en dag till och bestämde oss för att gå till en hutte som det tar max en timme att gå till (ifall det skulle börja regna igen). 
 
 
 
Vi tog bilen till en av dalarna i närheten och gick upp till Bergeralm som liggen på 1640 meters höjd. När vi började var det bara sex grader och det behövdes både fleece, jacka, vantar och mössa. Under natten hade det snöat på topparna och himlen var lika vit som snön.
 
 
 
Under vissa bitar av turen gick vi precis under bergsväggen och det rann vatten från berget ner på oss vilket gjorde att barnens gymnastikskor blev ordentligt blöta.
 
 
 
 
Det löste sig när vi kom fram då värden tände öppna spisen och vi ställde skorna framför så att det blev riktigt varma och gosiga till dess vi gick tillbaka.
 
 
När vi var tillbaka till bilen igen tog vi en avstickare till en hängbro. Jag som är ordentligt höjdrädd fick verkligen utmana mig själv då jag gick fram och tillbaka utan att få panik. Jag vägrade att titta ner men Pyret som inte har så många hämningar lade sig på mage mitt på bron och tittade ner på avgrunden och floden som forsade långt där nere.
 
 
Fy så läskigt det var när bron gungade när vi gick över. Nåja, vad gör man inte för sina barns skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0